KWESTIONARIUSZ SENSOMOTORYCZNY

    KWESTIONARIUSZ SENSOMOTORYCZNY
    Zbigniew Przyrowski

    DANE:

    Imię i nazwisko dziecka (wymagane):

    Płeć dziecka:
    DziewczynaChłopiec

    Data urodzenia dziecka:

    Obecnie postawione rozpoznanie (opis):

    DOTYK:

    1. Przesadnie reaguje na niewielki ból:
    TakNie

    2. Nie zwraca uwagi na drobne skaleczenia
    TakNie

    3. Lubi aktywności związane z brudzeniem się /malowanie palcami/
    TakNie

    4. Unika aktywności związanych z brudzeniem /lepienie w plastelinie/
    TakNie

    5. Nie lubi być niespodziewanie dotykany /lekko/
    TakNie

    6. Lubi być dotykany /uwielbia to, poszukuje tego/
    TakNie

    7. Poszukuje fizycznie agresywnego kontaktu /uderza w ludzi ściany/
    TakNie

    8. Jest szczególnie łaskotliwy
    TakNie

    9. Unika używania dłoni do eksploracji dotykowej obiektów
    TakNie

    10. Preferuje pewne ubrania i/lub narzeka na metki, mówi, że niektóre ubrania drapią są za sztywne
    TakNie

    RÓWNOWAGA I RUCH:

    1. Ma słabą równowagę
    TakNie

    2. Ma lub miał duże problemy z nauką jazdy na rowerze
    TakNie

    3. Podpiera głowę podczas rysowania pisania
    TakNie

    4. Lubi kręcić się na karuzeli, krześle obrotowym
    TakNie

    5. Często huśta się na krześle lub przyjmuje pozycję głową do dołu
    TakNie

    6. Uwielbia huśtanie się na huśtawkach
    TakNie

    7. Uwielbia szybki ruch
    TakNie

    8. Wygląda na przerażonego w przestrzeni /nie huśta się itp./
    TakNie

    9. Unika szybkiego ruchu
    TakNie

    10. Ma chorobę lokomocyjną
    TakNie

    11. Lubi ruch, który sam inicjuje nie lubi, gdy ktoś nim porusz, huśta
    TakNie

    12. Nie lubi próbować nowych zadań ruchowych
    TakNie

    13. Nie lubi wysokości, boi się wspinać
    TakNie

    KOORDYNACJA:

    1. Ma problemy z manipulacją /cięcie, rysowanie, zapinanie
    TakNie

    2. Jest niezgrabny ruchowo, często przewraca się
    TakNie

    3. Ma trudności z uczeniem się nowych aktywności ruchowych
    TakNie

    4. Ma trudności z różnicowaniem prawo – lewo /powyżej 7 r.ż
    TakNie

    5. Nie trzyma kartki drugą ręką gdy pisze lub rysuje
    TakNie

    6. Źle trzyma ołówek
    TakNie

    7. Brzydko pisze, nie mieści się w liniach
    TakNie

    8. Nie potrafi wiązać sznurowadeł, miał trudności z nauczeniem się
    TakNie

    9. Ma trudności z posługiwaniem się sztućcami
    TakNie

    10. Ma trudności w łapaniu i/lub kopaniu piłki
    TakNie

    NAPIĘCIE MIĘŚNI:

    1. Wygląda na rozluźnionego , wiotkiego
    TakNie

    2. Ma nieprawidłową postawę gdy siedzi lub stoi
    TakNie

    3. Zbyt mocno ściska przedmioty /np. ołówek/
    TakNie

    4. Zbyt lekko ściska przedmioty/np. ołówek/
    TakNie

    5. Szybko się męczy
    TakNie

    6. Unika zabaw i gier ruchowych
    TakNie

    7. Podpiera głowę podczas rysowania, pisania
    TakNie

    8. Raczej prowadzi siedzący tryb życia
    TakNie

    9. Jest niezgrabny ruchowo
    TakNie

    10. Ma trudności z podnoszeniem cięższych przedmiotów
    TakNie

    SŁUCH:

    1. Jest zirytowany, pobudzony lub zalękniony w miejscach, gdzie jest głośno
    TakNie

    2. Jest bardzo wrażliwy na dźwięki
    TakNie

    3. Trudno mu skupić uwagę w miejscu hałaśliwym
    TakNie

    4. Myli się wykonując polecenia słowne
    TakNie

    5. Potrzebuje powtarzania poleceń, wskazówek
    TakNie

    6. Myli podobne dźwiękowo słowa
    TakNie

    7. Zatyka uszy na niektóre dźwięki
    TakNie

    8. Lubi dziwne dźwięki, lubi powtarzać pewne dźwięki
    TakNie

    9. Mruczy, śpiewa, mówi do siebie podczas wykonywania zadania
    TakNie

    10. Unika zabawek innych przedmiotów wydających dźwięki
    TakNie

    WZROK:

    1. Nadwrażliwy na światło; woli światło rozproszone, półmrok
    TakNie

    2. Ma problemy z różnicowaniem kształtów
    TakNie

    3. Krótki okres fiksacji wzrokowej / skupienia wzroku na przedmiocie/
    TakNie

    4. Z trudnością śledzi poruszający się przedmiotu /gubi go/
    TakNie

    5. Często mruga, ma ból głowy, załzawione oczy po czytaniu
    TakNie

    6. Jest bardzo pobudzony, gdy ma do czynienia z wieloma bodźcami wzrokowymi
    TakNie

    7. Odmawia zasłaniania oczu, ograniczenia widzenia
    TakNie

    8. Odwraca litery, sylaby, słowa
    TakNie

    9. Ma problemy z przepisywaniem z tablicy, książki
    TakNie

    10. Mruży oczy podczas słonecznego dnia
    TakNie

    WĘCH:

    1. Nadwrażliwy na pewne zapachy
    TakNie

    2. Ignoruje nawet ostre i nieprzyjemne zapachy
    TakNie

    3. Ma trudności z różnicowaniem zapachów
    TakNie

    4. Często zatyka nos mówiąc, że „śmierdzi"
    TakNie

    5. Nie je pokarmów bez wcześniejszego wąchania
    TakNie

    6. Nadwrażliwy na zapach perfum, mydła, wody kolońskiej
    TakNie

    7. Lubi wąchać różne rzeczy nie służące do jedzenia
    TakNie

    8. Lubi mocno doprawione pokarmy
    TakNie

    9. Preferuje pokarmy o łagodnym smaku
    TakNie

    10. Ma łatwy odruch wymiotny na wiele zapachów
    TakNie

    UWAGA I ZACHOWANIE:

    1. Jest nerwowy, pobudzony
    TakNie

    2. Jest impulsywny, /” wyrywa się” zanim zakończymy instrukcję/
    TakNie

    3. Ma problemy z organizacją zachowania, wykonywanych zadań
    TakNie

    4. Nie może dłużej skupić się na zadaniu
    TakNie

    5. Bardzo lubi biegać, skakać, jest ciągle w ruchu
    TakNie

    6. Szybko i łatwo pobudzony przez dźwięki, światło itd.
    TakNie

    7. Niespokojny wówczas, gdy trzeba być cicho i koncentrować się
    TakNie

    8. Łatwo przechodzi od płaczu do śmiechu
    TakNie

    9. Szybko się rozprasza
    TakNie

    10. Lubi biegać podskakiwać, być w ruchu
    TakNie

    Wirtualny spacer