KWESTIONARIUSZ RYZYKA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

    KWESTIONARIUSZ RYZYKA ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

    DANE:

    Imię i nazwisko dziecka (wymagane)

    Płeć dziecka:
    dziewczynkachłopiec

    Data urodzenia dziecka:

    Obecnie postawione rozpoznanie (opis)

    SAMOREGULACJA

    A. Jest drażliwy, hałaśliwy

    Nigdy / czasemCzęstoKiedyś

    B. Łatwo przechodzi od łkania do intensywnego płaczu

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    C. Nie potrafi uspokoić się /uciszyć się/ poprzez uspokajające ssanie, patrzenie na zabawkę lub słuchanie opiekuna

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    D. Niezdolny do czekania na jedzenie lub zabawkę bez płaczu, lamentowania, jęczenia

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    E. Nie potrafi zmienić jednej aktywności na drugą bez stresu, zaniepokojenia

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    F. Domaga się stałego towarzystwa dorosłych

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    Ilość czas poświęcana na uspokojenie dziecka podczas dnia

    15-30 min1-2 godz.3 i więcej godz.

    UWAGA

    A. Łatwo się rozprasza, płynna uwaga

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    B. Ma trudności w skupieniu uwagi na czymś, trudno je czymś ponownie zainteresować

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    C. Ma trudności z przenoszeniem uwagi z jednego obiektu na drugi

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    SEN

    A. Budzi się 3 lub więcej razy w ciągu nocy i trudno mu wrócić do spania

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    B. Wymaga dużej pomocy by zasnąć, takiej jak: huśtanie, długi spacer, jazda samochodem, głaskanie po głowie, inne


    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    UBIERANIE – KĄPIEL - DOTYK

    A. Nie chce nosić ubrania

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    B. Preferuje pewne ubrania, skarży się, że pewne ubrania są zbyt obcisłe, szorstkie lub drapiące

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    C. Jest zaniepokojony podczas mycia twarzy, włosów

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    D. Nie lubi pieszczot, odpycha je

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    E. Nienawidzi siedzenia w samochodowym foteliku

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    F. Jest zaniepokojony, zestresowany, gdy zdejmuje się mu ubranie

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    RUCH

    A. Uwielbia huśtanie, kołysanie i poruszanie się głową do dołu

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    SŁUCH – MOWA – DŹWIĘK

    A. Jest przerażony, zaniepokojony głośnymi dźwiękami wydawanymi przez odkurzacz, dzwonek do drzwi, psa

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    WZROK I ŚWIATŁO

    A. Staje się pobudzony w tłocznych, ruchliwych miejscach np. supermarket, restauracja

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    FUNKCJONOWANIE EMOCJONALNE

    A. Unika kontaktu wzrokowego, odwraca się od ludzkiej twarzy, woli przedmioty, zabawki

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    B. Wydaje się być stale nieszczęśliwy, niezadowolony

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    C. Nie inicjuje interakcji z opiekunami: rodzice muszą stale je pozyskiwać, starać się o nie

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    D. Nie odwzajemnia się w kontaktach

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    E. Ma problemy z rozstaniem się z rodzicami, opiekunami

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    F. Nie reaguje na ograniczenia, dyscyplinowanie

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    G. Zaniepokojony, bojaźliwy w stosunku do nowych ludzi, sytuacji

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    H. Potrzebuje pełnej kontroli otoczenia

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    I. Każdy ma problemy ze zrozumieniem jego emocji i oczekiwań

    Nigdy / CzasemCzęstoKiedyś

    UWAGI:

    Wirtualny spacer